نزول فلزات با دوگانه حقوقی

13:40 - 1400/01/25
به طور کلی افت قیمت نمادهای این گروه را همانند بسیاری از نمادها و گروه‌های بازار در معاملات امروز مشاهده می‌کنیم. در این کاهش قمیت، رفتار دوگانه‌ای از حقوقی‌ها در معاملات رصد می‌شود.
نزول فلزات با دوگانه حقوقی

با عبور از ساعت میانی بازار، افت قیمت عمده نمادهای این گروه را رویت می‌کنیم. فشار فروش بالایی که در وضعیت کلی بازار مشاهده می‌شود و گزند آن در این گروه نیز رویت می‌شود؛ به گونه‌ای که تحرکات حقوقی‌ها نیز مانع از افت قیمت نشده است. هر چند در برخی نمادها رشد قیمت‌ها را نیز رویت می‌کنیم.

با نزدیک شدن به انتهای معاملات، افت قیمت (کمتر از یک درصدی) «فولاد» را در حالی رصد می‌کنیم که بلوک 3 میلیونی حقوقی‌ها در میانه معاملات، رشد قیمت آن را به دنبال داشت. این سهام‌داران در روزهای گذشته به طور محسوسی به حمایت از سهام فولاد مبارکه پرداختند. در 9 روز کاری گذشته خرید 82 میلیون سهمی در مقابل فروش 22 میلیونی، این برتری را نشان می‌دهد. از سوی دیگر معاملات در «ذوب» در حالی با کاهش قیمت بیش از یک درصدی دنبال می‌شود که فروش نزدیک به 7 میلیونی حقوقی‌ها را رصد می‌کنیم. این سهام‌داران در روزهای گذشته نیز به فروش سهام خود در «ذوب» اقدام کردند. فروش بیش از 105 میلیون سهمی در برابر خرید تنها 7 میلیونی، فشار فروش حقوقی‌ها را نشان می‌دهد (10 روز کاری گذشته). این موضوع در روزهای قبل‌تر از آن نیز رویت شده است. همچنین افت قیمت یک درصدی در «فملی» با ادامه حمایت حقوقی‌ها در این نماد رویت می‌شود. فشار فروش بالای سهام‌داران در حالی در معاملات این نماد رویت می‌شود که خالص خریدی در مرز 2 میلیون سهم در آن دیده می‌شود. در 4 روز کاری گذشته، خرید بیش از 41 میلیون سهمی در مقابل فروش 15 میلیونی، گویای این حمایت است. بخش اصلی این حمایت به خرید صندوق گنجینه آرمان‌شهر باز می‌گردد که بیش از 27 میلیون سهم در «فملی» را در این مدت به تملک خود درآورده است.